رئیس میز تمدن اسلامی:

پژوهان لوکس ترین کالای دفتر تبلیغات اسلامی است

دکتر رسول نوروزی در نشست مشترک قطب نظام سیاسی و اجتماعی اسلام و ایران با اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، گفت: به جرات می توان بهترین و لوکس ترین کالای دفتر تبلیغات اسلامی را سامانه نشر الکترونیک پژوهان عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، محمود متین فر، رئیس اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در نشست مشترک با قطب نظام سیاسی و اجتماعی ایران و اسلام که با حضور دبیر قطب، رئیس میز تمدن و دبیران میزها برگزار شد با معرفی دستاوردهای حوزه آی تی پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی، به ارائه ظرفیت های سامانه نشر الکترونیک پژوهان پرداخت.

وی خواستار استفاده از ظرفیت قطب های فکری و فرهنگی در تعاملات بیرون سازمانی شد و افزود: با توجه به تعاملات گسترده بیرون سازمانی در قطب ها و میزکارهای تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی، می توان از این ظرفیت در راستای رشد و تعالی "سامانه نشر الکترونیک پژوهان" قدم برداشت.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مطهری، دبیر قطب نظام سیاسی و اجتماعی ایران و اسلام یکی از چالش های دفتر تبیلغات اسلامی را عدم آشنایی مراکز داخلی و بیرونی با دستاوردهای فناوری اطلاعات دفتر عنوان کرد و گفت: یکی از راه های آشنایی مجموعه های بیرونی و داخلی برگزاری همین جلسات مشترک و تعامل بین مجموعه ها است.


وی با تاکید بر اینکه در فرایند تصویب پروژه های پژوهشی باید بودجه نشر دیجیتال را در نظر گرفت، افزود: اگر فرضا قرار است 20 نسخه کتاب در دفتر تبلیغات اسلامی به چاپ برسد باید 20 نسخه الکترونیک آن هم دیده شود.

سپس ، دکتر رسول نوروزی، رئیس میز تمدن اسلامی با بیان اینکه ما در حوزه فناوری پژوهش در کشور پیش گام و در جایگاه بالا قرار داریم، گفت: به جرات می توان بهترین و لوکس ترین کالای دفتر تبلیغات اسلامی را "سامانه نشر الکترونیک پژوهان" عنوان کرد.

وی یکی از راه های رشد و معرفی دستاوردهای فناری دفتر تبلیغات اسلامی را در اختیار گذاشتن زمان ارائه به نیروهای فناوری اطلاعات دانست و افرود: باید ساز و کاری دیده شود تا در تمامی نشست ها و مراسم های رسمی یک زمانی جهت ارائه محصولات و دستاوردهای فناوری اطلاعات دفتر در حوزه پژوهش به محتصصین این امر بدهیم تا با این ظرفیت عظیم آشنا شوند.

رئیس میز تمدن اسلامی با پیشنهاد اینکه همه اعضای هئیت علمی می توانند درروزمه خود لینک آثارشان در پژوهان را ارائه کنند، یادآور شد: ذیل کتاب های پژهان نیز میتوان لینک ویدئوها و آپارات و نشست ها و همایش های مرتبط با آن کتاب ذکر شود تا خواننده با منابع و مستندات آثار آشنا شود.

در ادامه مجید نقدی، دبیر میز تمدن اسلامی با اشاره به اینکه برای کتاب های شاخص می تواند خروجی های دیگر نیز تولید کرد، خاطرنشان کرد: ساخت موشن گرافی، کتاب صوتی، عکس نوشت و قالب های مختلف برای برخی کتاب ها می توان به جذابیت و اثربخشی و غنای علمی آثار کمک بسزایی کرد.

وی ارتباط با صدا و سیما مخصوصا ظرفیت نخبگانی شبکه چهارم و همچنین ارتباط با اعضای هئیت علمیِ نهادهای فرهنگی مختلف جهت معرفی آثار فناوری، بالأخص سامانه نشر الکترونیک پژوهان به جهت برندسازی این پلت فرم و آشنایی با محصولات فناوری-پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی را لازم و ضروری دانست.

گفتنی است در ابتدای این نشست کارشناسان اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به ارائه دستاوردهای فناوری-پژوهشی این اداره پرداختند.

منبع:
كلمات كليدي : پژوهان , لوکس ترین کالا , دفتر تبلیغات اسلامی , رئیس میز تمدن اسلامی , قطب نظام سیاسی و اجتماعی اسلام و ایران , فناری اطلاعات , پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی , دبیر قطب نظام سیاسی

تاریخ خبر: 1400/4/26 شنبه
تعداد بازدید کل: 723 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 724
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مديريت فناوري اطلاعات پژوهشگاه
مجری سایت : شرکت سیگما