در آئین جشنواره ۵ سالگی پژوهان عنوان شد:

اهتمام به خروجی فناورانه در بسته های پژوهشی

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در آئین جشنواره ۵ سالگی سامانه نشر الکترونیک پژوهان گفت: در بسته های حل و فصل مسائل در حوزه پژوهش نیاز به تشکیل تیم متخصصین است و این نکته را نباید غافل شد که در هر بسته فعالیتی باید یک بخش از خروجی فناورانه را مد نظر داشته باشیم.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در آئین جشنواره ۵ سالگی پژوهان که در تالار امام حسن(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه ما به سمت فعالیت های تیمی و گروهی در عرصه پژوهش حرکت می کنیم، گفت: برای هر رویداد پژوهشی یک بسته فعالیتی ازجمله همایش، کرسی های نظریه پردازی و ترویجی، کارگاه و مجله و.. در نظر گرفته می شود و کتاب مکتوب فقط یک خروجی آن می شود و لذا باید به سمت تهیه نسخه های یجیتال، کتاب صوتی و گزارش های راهبردی نیز حرکت کنیم.

وی در جواب به اینکه چرا فعالیتهای گروهی یک ضرورت است، افزود: بخاطر این که رویکرد دفتر تبلیغات اسلامی از سال ۹۳ به شکل منسجم تری به سمت مسئله محوری و حل مسائل رفت و باید به مشکلات و معظلات در سطح جامعه و سطوح نظری، توجه ویژه داشته باشیم.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار داشت: اگر در عرصه نظر و بنیادی می خواهیم کار کنیم باید حل مسائل و معضلات بنیادی و نظری مد نظر باشد و اگر در سطح عمل می خواهیم کار کنیم  مشکلات دینی و عملی جامعه باید مد نظرمان باشد.

وی افزود: وقتی می خواهیم مشکلات را حل کنیم نیاز به رویکرد بین رشته ای داریم، و لذا باید یک تیم از متخصصان رشته های مختلف دور هم جمع کنیم تا بتوانند مشکلات را حل کنند و علاوه بر این باید ساحت های مختلف دیده شود و در دفتر تبلیغات اسلامی ساحت ها بخوبی با تاسیس قطب های فکری و فرهنگی دیده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با بیان اینکه وقتی قطب های فکری و فرهنگی تاسیس و میزها تشکیل شد قرار شد برای حیث آموزش، پژوهش، تبلیغ و پاسخگویی به پرسش ها و سوالات و... بسته فعالیتی دیده شود و بطور مثال یک مسئله ای مانند کارآمدی و دولت در ایران، یک بسته فعالیت برای معاونت فرهنگی تبلیغی، یک بسته برای معاونت آموزش و دانشگاه باقرالعلوم (ع) و یک بسته برای پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و همین طور بقیه بخش ها دیده می شود.

وی با اشاره به اینکه وقتی یک مسئله را در حوزه پژوهش می خواهیم به حل و فصل آن بپردازیم فقط با یک رشته به حل و فصل آن نپردازیم بلکه یک تیم پژوهشی از فقیه، فیلسوف، متکلم، عالم سیاست، پژوهشگر و دیگر متخصصین تشکیل شود و این نکته را نباید غافل شد که در هر بسته فعالیتی باید یک بخش از خروجی فناورانه را مد نظر داشته باشیم.
منبع:
كلمات كليدي : آئین جشنواره 5سالگی پژوهان , دکتر لک زایی , اداره فناور اطلاعات , کتابخوان همراه پژوهان

تاریخ خبر: 1400/4/12 شنبه
تعداد بازدید کل: 232 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 233
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مديريت فناوري اطلاعات پژوهشگاه
مجری سایت : شرکت سیگما