بازدید مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

دکتر نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در دیدار با مهندس جواد غلام پور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم به معرفی ظرفیت ها و محصولات حوزه فناوری پژوهشگاه پرداخت.
دکتر لک زایی ضمن اشاره به ماموریت پژوهشگاه گفت : پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سال 1384 با مجوز قطعی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری اطلاعات تأسیس شد.

وی در ادامه افزود : پژوهشگاه نهادی حوزوی ، انقلابی ، پژوهشی و علمی است که با ایفای نقش واسط میان حوزه های علمیه با نیازهای دینی مردم و نظام اسلامی به تبیین و گسترش باور، بینش و ارزش های اسلامی و انقلابی و تعمیق و توسعه دانش و معرفت اسلامی می پردازد.

لک زائی در ادامه تصریح کرد : این پژوهشگاه از ابتدای فعالیت خود ، نسبت به کاربرد فناوری اطلاعات در پژوهش و ارائه دستاوردهای  پژوهشی نگاهی راهبردی داشته و در حال حاضر پایگاه ها، نرم افزارها و اپلیکیشن های کاربردی متعددی طراحی و پیاده سازی کرده است.

وی گفت: سایت پژوهشگاه و پژوهشکده ها، سامانه نشر دیجیتال پژوهان ، پرتال جامع علوم و معارف قرآن، پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی (اصطلاحنامه)، سامانه بازنمای دستاوردهای قرآنی (سبد قرآنی) ، پرتال نشریات ، پایگاه ماخذ شناسی فقه اسلامی  نمونه ای از محصولات این پژوهشگاه است که برای عموم مردم قابل استفاده است.

دکتر لک زایی ضمن تاکید بر تولید نرم افزارها بر بستر دستگاه های هوشمند گفت: در پژوهشگاه اپلیکیشن های مختلفی از قبیل پژوهان، قرآن سراج، فرهنگ قران، دائره المعارف قرآن و... تولید و از طریق کافه بازار بصورت رایگان ارائه شده است.

در ادامه این جلسه مهندس جواد غلام پورمدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم از آمادگی این اداره کل برای همکاری با آن پژوهشگاه خبر داد.

 مهندس غلام پور ضمن اشاره به وضعیت زیر ساخت های ارتباطی استان و چگونگی حمایت های مادی و معنوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از شرکت های دانش بنیان و تولید کنندگان کسب و کارهای نوپا و غیر نوپا در حوزه فناوری اطلاعات ، آمادگی مجموعه حوزه استانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  برای همکاری و حمایت از تولیدات  پژوهشگاه در حوزه فناوری اطلاعات را اعلام کرد.

غلام پور در بخشی از سخنان خود ، ضمن قدردانی از خدمات و تلاش های مجموعه فناوری اطلاعات پژوهشگاه در تولید انواع نرم افزارها و اپلیکیشن های قرآنی گفت : به منظور بهره برداری بیشتر از تولیدات مجموعه پژوهشگاه لازم است جامعه هدف را مورد شناخت و بررسی بیشتر قرار داد و به روش های مختلف نسبت به عرضه محصولات اقدام کرد. 

در  پایان این دیدار، مدیر و کارشناسان فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نسبت به معرفی کامل هریک از دستاوردهای فناورانه  ، توضیحات کامل ارائه دادند و مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با ظرفیت ها و توانمندی های این مجموعه آشنا شد. 
منبع:

تاریخ خبر: 1399/10/24 چهارشنبه
تعداد بازدید کل: 279 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 280
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مديريت فناوري اطلاعات پژوهشگاه
مجری سایت : شرکت سیگما