در حاشیه چهارمین روز سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه؛

از ادارات برتر پژوهشگاه تجلیل شد

پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی(ایسکا): در حاشیه سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی جلسه معرفی نحوه ارزیابی ادارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار گردید.


در این جلسه معاون منابع انسانی پژوهشگاه ابراز داشت: آمارها حاکی از رشد میزان رضایت مراکز و پژوهشکده ها از بخشهای ستادی پژوهشگاه است.

وی تصریح کرد نحوه تعامل با مراکز و میزان پاسخگویی از شاخصه های اصلی این ارزیابی های بوده است.

در ادامه دکتر اکبری معلم معاون منابع انسانی و پشتیبانی پژوهشگاه ضمن ارائه مباحث خود، معیارهای انتخاب ادارات برتر را تشریح کرد. ایشان بیان داشت: ارزیابی عملکرد ادارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسامی برای انتخاب اداره برتر و تجلیل برترینها در هفته نکوداشت پژوهش با اهدافی از جمله توسعه و ترویج فرهنگ و رفتار مطلوب سازمانی، ایجاد رقابت سالم در میان ادارات، افزایش مشارکت ادارات و ارتقای بهره وری پژوهشگاه و تقویت کارِ گروهی در میان ادارات و کارکنان صورت می گیرد. معاونت منابع انسانی و پشتیبانی پژوهشگاه بر اساس دستورالعمل انتخاب اداره برتر، عملکرد دوازده اداره پژوهشگاه را در سال 95 ، در دو بعُد شاخصهای عملکردی و تعاملی مورد ارزیابی و تحلیل قرار داد. وی گفت: برابر دستورالعمل مذکور، 70 درصد امتیاز مربوط به شاخصهای عملکردی ادارات در سال 95 بوده است. عملکرد ادارات پژوهشگاه با ده شاخص کمیت‌پذیر مورد بررسی قرار گرفته و با یکدیگر مقایسه شده اند؛ اکبری معلم با اشاره به ده شاخص عملکردی تصریح کرد: داشتن نگرش و برنامه راهبردی برای اداره، انجام وظایف برابر شرح وظایف و امور محوله، استفاده از خرد جمعی و مشورت، برگزاری جلسات منظم اداری و کارشناسی، رشد کمی فعالیتها در مقایسه با سال قبل (تعداد فعالیت های جدید)، ابتکار و خلاقیت در سال 95 ، پاسخ مستدل و به موقع به مکاتبات و درخواستها، استفاده بهینه از فرصتها و صرفه جویی، بهره گیری از توان و ظرفیت نیروی انسانی در اختیار اداره، قانون گرایی و انضباط اداری و خودانگیختگی، سخت‌کوشی و تعهد کاری شاخص های عملکردی در انتخاب ادارات برتر به شمار می رود.
وی با اشاره به شاخص های تعاملی افزود: 30 درصد امتیاز ادارات برتر مربوط به شاخص های تعاملی ادارات با پژوهشکده ها و مراکز پژوهشگاه در سال 95 بوده است. شش شاخص تعاملی عبارتند از: اطلاع رسانی نسبت به برنامه های اداره، میزان پاسخگویی، برخورداری از روحیه کار جمعی و جهادی، اعتمادسازی و مهارت در برگزاری تعامل مثبت سازمانی، انجام به موقع امور و گره گشایی توأم با رعایت مقررات و تکریم ارباب رجوع.
معاون نیروی انسانی و پشتیبانی پژوهشگاه با اعلام امتیازات لازم برای کسب رتبه ها اظهار داشت: برابر ماده 6 دستورالعمل انتخاب اداره برتر، رتبه اول با امتیاز  95-100 ، رتبه دوم با امتیاز  90- 95 و رتبه سوم با امتیاز 85-90 و اداره شایسته تقدیر با امتیاز 80- 85 انتخاب شده اند. گزارش ارزیابی عملکرد ادارات برابر دستورالعمل مربوط، در هیأت رییسه محترم پژوهشگاه بررسی و مورد تأیید قرار گرفت.
ادارات برتر: میانگین امتیاز ادارات 12 گانه در حوزه ستادی پژوهشگاه 04 / 81 درصد است که خوب ارزیابی میشود. مجموع امتیاز نُه اداره، دارای
رشد مثبت و سه اداره دارای رشد منفی نسبت به سال قبل هستند. مجموع امتیاز ادارات نسبت به سال قبل، حدود 2 درصد افزایش داشته است. میانگین درصد امتیاز 12 اداره در بُعد عملکردی 29 / 54 و در بُعد تعاملی 75 / 26 درصد است که در بُعد تعاملی 12 درصد دارای نمره بیشتر هستند. هیچ اداره ای در سال جاری دارای رشد منفی از بُعد تعاملی نمی باشد، چهار اداره از نظر عملکردی دارای رشد منفی هستند. بالاترین امتیاز ادارات 49 / 95 و پایین ترین امتیاز 61 / 71 درصد است.
اداره امور هیأت علمی با کسب امتیاز 49 / 95 درصد، رتبه اول را به خود اختصاص داده است. گروه برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی پژوهشی با کسب امتیاز 28 / 90 درصد رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. با توجه به امتیازات ادارات، اداره دارای رتبه سوم نداریم. اداره فناوری اطلاعات با کسب امتیاز 42 / 84 درصد، عنوان شایسته تقدیر را به خود اختصاص داده است.
در پایان این مراسم از ادارات برتر تقدیر گردید.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
كلمات كليدي : اخبار

تاریخ خبر: 1396/10/1 جمعه
تعداد بازدید کل: 1032 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1033
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مديريت فناوري اطلاعات پژوهشگاه
مجری سایت : شرکت سیگما