در حاشینه پنجمین روز نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه؛

آثار فناورانه پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی رونمایی شدند

پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی(ایسکا): مراسم رونمایی از آثار دیجیتالی و نرم افزارهای علوم اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پیش از ظهر چهارشنبه 29 آذر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که در چارچوب سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزارشد حجت‎الاسلام نظرزاده جانشین مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به سخنرانی با موضوع «رویکرد و برنامه‌های دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه فضای مجازی» پرداخت.

وی در این مراسم به بیان اهمیت رویکرد فناورانه در عرصه پژوهش پرداخت و این رویکرد را از مهمترین لوازم برای توسعه پژوهش‎های مبتکرانه و مبتنی بر نیاز جامعه و نظام دانست.


در ادامه مراسم سید حسن هانی قائم مقام مدیرکل توسعه فرایندها و فناوری اطلاعات مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی به سخنرانی با موضوع «گزارش عملکرد فناوری اطلاعات دفتر در حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی، برنامه‌ها و چشم‌انداز» پرداخت.

میرعرب مدیر گروه اشاعه اطلاعات پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی، متین‌فر رئیس اداره فناوری و فرآوری اطلاعات پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن و شریفی کارشناس اطلاع‌رسانی و بانک‌های اطلاعاتی پژوهشکده اسلام تمدنی سخنرانی کردند؛ همچنین از پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی، پرتال جامع علوم و معارف قرآن و کتابخانه دیجیتال تخصصی ادیان، مذاهب و فرق رونمایی شد.

همچنین از محصولات و فناوران برتر این دفتر نیز تجلیل شد؛ در این مراسم از مدیران سایت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی، سایت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، پایگاه اطلاع رسانی سایت بلاغ تجلیل شد.

فناورانی نیز که در این مراسم تجلیل شدند شامل حسین امینی فر، یحیی عیوضی، محمد صادق دهقانی، وحید قنبری، محمد رضا قربانزاده و حسین رحیمی صفری بودند.

همچنین از دستاوردهای فناورانه شامل پایگاه مدیریت علوم اسلامی پژوهشکده مدیریت اطلاعات اسلامی، پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن(پورتال علوم و معارف قرآنی) و کتابخانه دیجیتال تخصصی ادیان، مذاهب و فرق تجلیل شد.

از دیگر برنامههای این مراسم می‎توان به رونمایی از جدیدترین آثار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن نیز رونمایی صورت گرفت؛ همچنین در این مراسم از سه اثر در حوزه سواد رسانه توسط مرکز فرهنگی هنری این دفتر نیز رونمایی ؛ همچنین در این مراسم از «مجموعه کلامی موسوعه علامه محمد حسین آل کاشف الغطاء» از مرکز احیاء آثار اسلامی رونمایی شد.

منبع:خبرگزاری حوزه
كلمات كليدي : اخبار

تاریخ خبر: 1396/10/1 جمعه
تعداد بازدید کل: 1011 تعداد بازدید امروز: 2
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1012
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مديريت فناوري اطلاعات پژوهشگاه
مجری سایت : شرکت سیگما